Skip to main content

Featured

Don’t Be Cruel to Yourself: Embracing Self-Kindness

In the journey of life, we often find ourselves navigating through a labyrinth of expectations, challenges, and uncertainties. Amidst this tumultuous terrain, we encounter a relentless companion: our inner critic. This voice, often fueled by self-doubt and comparison, can be incredibly harsh, constantly reminding us of our flaws, failures, and inadequacies. Yet, in our quest for growth and fulfillment, it's essential to recognize the profound importance of extending kindness and compassion to ourselves. In this short writing, we dig into the significance of self-compassion and the transformative power it holds in fostering resilience, well-being, and personal growth.   At the heart of self-compassion lies the recognition of our shared humanity. We are not immune to imperfections, setbacks, or moments of vulnerability. Rather than berating ourselves for our perceived shortcomings, self-compassion invites us to embrace our humanity with empathy and understanding. It acknowledges

theme song..."SMS"..?


Photobucket - Video and Image Hosting

Ingat ga saya pernah posting topiknya theme song? Bukan..bukan theme song film, yang saya maksud disini theme song harian saya, lagu yang terus berputar-putar di kepala saya, dan kadang tanpa sadar juga saya nyanyiin berulang-ulang. Theme song ini berbeda-beda lho tiap harinya, entah itu menyesuaikan dengan suasana hati saya atau cuaca hari itu :p

Dan pagi ini, ajaib sekali lagu yang terus terdengar dikepala saya, dan unexpectedly saya nyanyiin pelan-pelan adalah lagu...SMS :D

"Bang SMS siapa ini bang...
kok pesannya pake sayang sayang..."

(kok bisa siiyh..!?)
Huehehe

Comments

Anonymous said…
bukannya...

"Neng SMS siapa ini neng...
kok pesannya pake sayang sayang..."

he..he..hee
zuki said…
apa kabar nih ... udah lama nggak mampir kemari eh rupanya punya HP baru yang tipis ini ya? Hehehe .. nggak nyambung
Anonymous said…
Emang, tuh lagu lagi booming bgt, tiap hari aku pasti denger lagu itu...
dahlia said…
nahloh?!!!

Popular Posts